Sprzedawcom w reklamach nie wolno oszukiwać klientów
Jeden z niezadowolonych klientów zakwestionował promocje stosowane przez sieć Media Markt. Jej lubelski sklep obiecywał wysokie upusty cenowe tym, którzy kupią w nim korzystnie nowe telewizory, jeśli zdecydują się przynieść stare. Ulotka reklamowa sugerowała, że telewizor Phillips kosztować miał pierwotnie 2899 zł, a mógł być nabyty za 1999 zł. Ulotka podkreślała, że w tym wypadku upust wyniesie900zł. Tymczasem okazało się, że cena, od której liczono bonifikatę, to tylko2199zł, co oznaczało, że upust spadł do200zł.
Klient poczuł się więc oszukany, bo choć kupił telewizor za tę samą cenę, co obiecana przez supermarket, to rabat nie był naprawdę tak duży, jakiego się spodziewał. Sieć tłumaczyła, że w ulotkach nie podawała swojej własnej ceny, lecz stawkę sugerowaną przez producenta sprzętu. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł jednak, że reklamy Media Markt wprowadzały konsumentów w błąd, gdyż oferowany im upust cenowy był w rzeczywistości znacznie niższy niż obiecany. Sieć przegrała właśnie sprawę sądową dotyczącą tych upustów (sygn.XVIIAma100/05).
Nie wolno...Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta