Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedawcom w reklamach nie wolno oszukiwać klientów

16 grudnia 2006 | Prawo | MK
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

PRAWO KONSUMENCKIE Sprzedawcom w reklamach nie wolno oszukiwać klientów Klienci są zachęcani do zakupów reklamami i ulotkami, które wprowadzają ich w błąd w przypadku ceny, rabatów, warunków sprzedaży. Takie praktyki są zakazane przez prawo i coraz częściej karane

Jeden z niezadowolonych klientów zakwestionował promocje stosowane przez sieć Media Markt. Jej lubelski sklep obiecywał wysokie upusty cenowe tym, którzy kupią w nim korzystnie nowe telewizory, jeśli zdecydują się przynieść stare. Ulotka reklamowa sugerowała, że telewizor Phillips kosztować miał pierwotnie 2899 zł, a mógł być nabyty za 1999 zł. Ulotka podkreślała, że w tym wypadku upust wyniesie900zł. Tymczasem okazało się, że cena, od której liczono bonifikatę, to tylko2199zł, co oznaczało, że upust spadł do200zł.

Klient poczuł się więc oszukany, bo choć kupił telewizor za tę samą cenę, co obiecana przez supermarket, to rabat nie był naprawdę tak duży, jakiego się spodziewał. Sieć tłumaczyła, że w ulotkach nie podawała swojej własnej ceny, lecz stawkę sugerowaną przez producenta sprzętu. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł jednak, że reklamy Media Markt wprowadzały konsumentów w błąd, gdyż oferowany im upust cenowy był w rzeczywistości znacznie niższy niż obiecany. Sieć przegrała właśnie sprawę sądową dotyczącą tych upustów (sygn.XVIIAma100/05).

Nie wolno...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4019

Spis treści
Zamów abonament