Żeby sprzedawać przez Internet, trzeba mieć dobre oprogramowanie
Dla małych i średnich firm handel w sieci jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Na globalnym rynku taką metodę sprzedaży stosuje od 1/3 (Azja) do ponad 2/3 firm (Ameryka Północna).
Według firmy analitycznej Gartner właśnie małe firmy do 2010 roku staną się motorem napędowym e-commerce. Jest to zrozumiałe. Kiedy firma tworzy kanał sprzedaży online, wówczas powstaje sklep internetowy, który jest otwarty zawsze, a jego utrzymanie nie musi dużo kosztować.
Wszystko to sprawiło, że ciągu ostatnich czterech lat wielkość obrotów firm europejskich w handlu elektronicznym wzrosła 10-krotnie. Tendencja ta nie zmieni się co najmniej do 2010 roku. Jednak na razie polskie małe i średnie firmy wykorzystują możliwości handlu elektronicznego w niewielkim stopniu, choć ostatnio szybko się to zmienia. W listopadzie 2006 roku branżowe pismo "CRN" przeprowadziło w firmach sondę, z której wynika, że 47 proc. firm korzysta z systemów e-commerce.
Duży wybór...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta