Słynny amerykański fast food zmienia globalną strategię
Słynny amerykański fast food zmienia globalną strategię
Kiedy 15 lat temu McDonald's uruchamiał pierwszą restaurację w Warszawie, w kolejce do kasy trzeba było stać kilka godzin. Dziś czeka się kilka minut. Hamburgery spowszedniały czy przestały być modne?
Denis Hennequin: – Z mody wyszły restauracje szybkiej obsługi działające według zasad sprzed kilkunastu lat. Dlatego McDonald's przechodzi rewolucyjne zmiany. Chcemy nie tylko szybko serwować posiłki, ale przede wszystkim oferować dobre jedzenie. To oznacza wiele innowacji w wyposażeniu naszych kuchni oraz wystroju restauracji.
Wprowadzamy nowe produkty. Proste menu złożone tylko z hamburgerów i frytek to już przeszłość. Klienci oczekują większego wyboru. Serwujemy śniadania, sałatki, warzywa, a nawet produkty mleczne. W Polsce jeszcze w tym roku w kasach będzie można płacić kartami kredytowymi. Wiem, że musimy wiele zmienić, jeśli McDonald's ma pozostać liderem wśród firm gastronomicznych.
Dlaczego inwestujecie w nowy wizerunek? Przecież w wielu krajach McDonald's jest monopolistą. Jeśli ktoś chce zjeść hamburgera, nie ma wyboru. Musi iść do waszej restauracji.
To interesujące pytanie. Dlaczego w ogóle powinniśmy zabiegać o szacunek i sympatię...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta