Biznes może wygrać mistrzostwa
Jeżeli uda się wybudować nowe drogi i tory, to korzyści dla kraju będą długofalowe. Zostaniemy włączeni w system transportowy Europy. Jako kraj tranzytowy, i to zarówno w kierunku południkowym, jak i równoleżnikowym, uzyskamy dodatkowe atuty, których nam brakuje. Niemcy w swoich planach uwzględniają nas w minimalnym stopniu głównie przez słabo rozwiniętą infrastrukturę.
Dobra komunikacja to wpływy z tranzytu. Państwo, budując nowe szlaki, musi uwzględniać także interesy lokalne i ochrony środowiska. Dlatego ważne jest planowanie interdyscyplinarne, a nie wąsko pojęte w ramach jednego resortu.
ZBIGNIEW BACHMAN, dyrektor Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej Budownictwa ROBERT PRZYBYLSKI...Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta