Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niezdrowy outsourcing

02 stycznia 2008 | Kariera i Biznes | AB PAP

Bezsenność, nadmierny apetyt, depresja i choroby serca to problemy, na które najczęściej narzekają pracownicy call centers, spółek informatycznych i innych firm w Indiach, które świadczą usługi outsourcingu kontrahentom w USA i Europie. Wart kilka miliardów dolarów biznes daje zatrudnienie ponad 1,6 milionom ludzi, głównie 20- i 30-latkom. Zarabiają dużo lepiej niż ich rówieśnicy w innych firmach, ale kosztem dostosowania rytmu pracy do innej strefy czasowej, co odbija się na ich zdrowiu. Indian Council for Research on International Economic Relations ocenia, że w ciągu dziesięciu lat straty spowodowane związanymi z tym chorobami mogą sięgnąć 200 mld dolarów.

Brak okładki

Wydanie: 7902

Spis treści
Zamów abonament