Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Drogie już nie odstrasza

02 stycznia 2008 | Ekonomia | Anna Sielanko Piotr Mazurkiewicz
O tym, że rynek luksusów rośnie, świadczą również obroty w istniejących sklepach
autor zdjęcia: Piotr Kowalczyk
źródło: Rzeczpospolita
O tym, że rynek luksusów rośnie, świadczą również obroty w istniejących sklepach

Luksus zaczyna podbijać rynek. Rośnie sprzedaż markowych, stosunkowo drogich towarów. Firmy, które przed laty postawiły na jakość i elegancję, notują rekordowe przychody

Rozwijająca się gospodarka i zwiększające się błyskawicznie płace powodują, że przybywa klientów, których stać na garnitur za 2 – 2,5 tys. zł czy sweterek za 500 – 600 zł. Dzięki temu firmy, które przed laty – wbrew rynkowej rzeczywistości – postawiły na produkcję towarów o wysokiej jakości, ale drogich, szybko się rozwijają.

Wzrost luksusowego rynku widać gołym okiem. Simple w ubiegłym roku otworzył 11 salonów i w sumie prowadzi już 38. Hexeline zwiększył w 2007 r. sieć o siedem punktów, do 30. Aryton pięć lat temu miał jeden sklep firmowy, teraz ma 15, a w 2008 r. planuje jeszcze dziesięć. Caterina w ubiegłym roku otworzyła trzy nowe salony (zwiększając ich liczbę do 24), w obecnym zapowiada trzy kolejne. Z kolei Wittchen, który ma 40 salonów, uruchomił ostatnio 15.

– O tym, że rynek luksusów rośnie, i to szybko, świadczą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7902

Spis treści
Zamów abonament