Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przewoźnicy z podciętymi skrzydłami

04 stycznia 2008 | Kraj | Danuta Walewska Agnieszka Stefańska

Kłopot linii lotniczych. Przedłużająca się budowa Terminalu 2 to niejedyny problem przewoźników, którzy lądują w Warszawie

Punktualność to podstawowe kryterium, według którego oceniane są linie lotnicze.

Każde opóźnienie oznacza ryzyko utraty tzw. slotu, czyli ściśle określonego czasu na start, przelot i lądowanie samolotu. Lotniska na świecie są wyjątkowo zatłoczone, więc puste miejsca na pasach i przy rękawach, a nawet na parkingu przy pasach startowych są natychmiast wykorzystywane przez innych przewoźników.

A odprawa pasażerów na Okęciu trwa coraz dłużej, bo ruch lotniczy rośnie od kilku lat powyżej 10 proc. rocznie. Natomiast liczba punktów kontroli paszportowej ani wyjść do samolotów się nie zwiększa. Z ośmiu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7904

Spis treści

Ekonomia

Amica wchodzi na rynek drobnego sprzętu gospodarstwa domowego
Axa powołuje spółkę dystrybucyjną
Bez kapitału w SSN
Bezdroża kupione
Bumar: 270 mln dolarów z eksportu
Cytat dnia - Aleksander Miedwiediew, wiceprezes Gazpromu
Czas na administrację państwową
Czy Polska to kraj tranzytowy?
Dobre dane z rynków pracy
Drugie półrocze 2008 dobre dla giełdy
Duże firmy zbyt wpływowe
Easy Touch w Wal-Marcie
Ekspansja City Interactive
Elstar sprzeda biopaliwo
Eureko – MSP: jest termin rozmów
Europa wciąż odporna na załamanie kredytowe
Francuz wydaje w barach siedem razy więcej niż Polak
Gdy nie świeci słońce, to wieje wiatr
Hiszpan z koneksjami
Inwestorzy patrzą na USA
Janex się rozbudowuje
Jarzębiak nie tylko z Sieradza
Kalendarium gospodarcze
Kim jest Carrington polskiego musli
Komentarz giełdowy
Koniec protestu płacowego w Kompanii Węglowej
Kurza hekatomba
Kłopoty Funduszu Spójności
Lato pod znakiem dotacji
Liczba dnia - 28 mld zł na poprawę atrakcyjności
Lipne domeny, czysty zysk
MSP sprzeda akcje TP SA
Masarnia w Płocku walczy o byt
Materiały budowlane znikają ze sklepów
NIK w kopalniach
Naftogaz bliski bankructwa
Nasza waluta odrabia straty ze środy
Nierówne zielone cele unijnej energetyki
Nowy klaster w Olsztynie
Nowy szef Toyoty w Wałbrzychu
Nowy wiceminister gospodarki
PGNiG Norway z większym kapitałem
Pierwszy przelew z ZUS w tym roku
Piętnasty rynek Gemiusa. Spółka zbada izraelski Internet
Pożegnanie mlecznej hossy
Problemem Łotwy staje się zbyt szybki rozwój
Ratunek przed paraliżem
Rekordowy rok fuzji
Rekordowy wzrost liczby klientów OFE
Rosja otwarta dla Mlekovity
Rosjanie zniosą embargo?
Rosomak bardziej polski
Rośnie czytelnictwo „Rzeczpospolitej”
Rośnie wartość e-handlu
Rusza nabór do rad nadzorczych kolejnych spółek Skarbu Państwa
Sprostowanie - Więcej Lot na giełdę
TP SA nie składa broni
To już ostatni dzwonek na harmonizację
Uncja złota najdroższa od 28 lat
Uwagi na marginesie wprowadzenia euro
Walka o inwestorów będzie uczciwsza
Więcej aktywnych
Work Service na giełdę
Wszyscy badają, co się dzieje z cenami prądu
Zapałek z Sianowa już nie będzie
Złe prognozy dla ropy i nowy rekord cen surowca
Zamów abonament