Nietypowe pomysły na naukę matematyki
Małopolski kurator ma pomysł, jak poprawić wyniki z matematyki na egzaminie dojrzałości. Chce, by uczniowie szkół ponadgimnazjalnych poznawali na lekcjach zasady gier logicznych. – To się może sprawdzić – uważa szachista Bartłomiej Macieja, mistrz Europy i Polski
W 2007 roku w Małopolsce maturę zdawało ponad 37 tys. osób. Egzamin z matematyki wybrało niemal 7 tys. Blisko połowa, bo 3309 osób, na poziomie podstawowym. Zdało go 79 proc. ze średnim wynikiem 43,8 proc. Z kolei na poziomie rozszerzonym do egzaminu z matematyki na maturze przystąpiło 3669 uczniów. Zaliczyło go 94,2 proc. przy średnim wyniku 53 proc. – Ta matura nie poszła najlepiej – komentowali pedagodzy.
Wychowawcze walory gier
Za dwa lata matura z matematyki będzie obowiązkowa. Małopolskie kuratorium szuka więc sposobów, jak poprawić wyniki. Chce, by uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, gdzie nauka kończy się egzaminem dojrzałości, uczyli się grać w szachy i inne gry logiczne. – Ściągnęliśmy pomysł z województwa podkarpackiego – tłumaczy Wincenty Janowiak, dyrektor wydziału kształcenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta