Bliżej pracownika
Polskie firmy coraz chętniej i częściej angażują się w działania służące pracownikom i lokalnym społecznościom. Robią to, by zapobiec rotacji kadr. Chcą też przez etyczne działania budować markę.
Tak wynika z sondażu, jaki w 34 krajach przeprowadziła firma doradcza Grant Thornton. – Zadaliśmy pytania na temat działalności społecznej w firmach w 250 małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce. Gdy je porównaliśmy z wynikami z innych krajów, okazało się, że plasujemy się na 13. miejscu, tuż za Niemcami i Szwecją – mówi Andrzej Kinas, szef TG w Polsce. Według niego przedsiębiorcy zauważyli, że warto angażować się w działalność społeczną, bo to pomaga w utrzymaniu stabilnej załogi. – Ludzie wolą pracować w firmach, które dbają o swoich pracowników i które są szanowane. A ponieważ pracownicy mogą teraz wybierać w ofertach pracy, to ich zdanie stało się ważne dla właścicieli firm.