Muszą umieć negocjować i zamówić kawę
W biznesie obowiązującym językiem jest angielski. I choć polscy menedżerowie znają go coraz lepiej, to kursy językowe dla kadr każdego stopnia nie tracą wcale na popularności
– Ponad 90 procent szkoleń językowych, jakie przeprowadzamy, to zajęcia z angielskiego – mówi Weronika Sokołowska, kierująca działem obsługi klienta w firmie Skrivanek specjalizującej się w tłumaczeniach i szkoleniach językowych w branży biznesowej. – 10 procent to nauka polskiego zagranicznych menedżerów, którzy wiedzą, że w Polsce spędzą przynajmniej rok, oraz pozostałych języków, zarówno tych bardziej rozpowszechnionych, jak niemiecki, i mniej znanych, jak niderlandzki czy serbski, potrzebnych do kontaktów z ważnym kontrahentem czy centralą firmy – dodaje.
Grupowe zajęcia z angielskiego organizowane są dla szeregowych pracowników firm. Czasem zajęcia uwzględniają naukę słownictwa specjalistycznego, branżowego, czasem są to zajęcia przeznaczone dla sekretarek (dużo korespondencji, umiejętność rozmów telefonicznych) czy księgowych (specjalistyczne słownictwo). Na droższe, indywidualne szkolenia decydują się raczej dyrektorzy, prezesi firm, którzy wolą zajęcia w dowolnych terminach, bardziej intensywne, nakierowana na ich własne potrzeby. – Dużą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta