Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kodeks wykroczeń wobec kierowcy, postępowanie administracyjne dla przewoźnika

01 kwietnia 2008 | Dobra firma | Zofia Jóźwiak
Jak odpowie kierowca, a jak przedsiębiorca
źródło: Rzeczpospolita
Jak odpowie kierowca, a jak przedsiębiorca

Główny inspektor transportu drogowego wydał wytyczne, które mają ujednolicić sposób nakładania kar na kierowców i przewoźników

Przewoźnicy i kierowcy często są karani za naruszenia przepisów o transporcie drogowym, a także czasie pracy kierowców. Odpowiadają też choćby za naruszenia wynikające z przepisów o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych czy ochrony środowiska. Zasady nakładania tych kar i ich wysokość określa ustawa o transporcie drogowym oraz załączniki do niej. Przedsiębiorcy często jednak skarżą się nam na – przynajmniej ich zdaniem – nieprawidłowe i niespójne zasady karania za przewinienia na szosie.

Trudno w ustawie określić dokładnie wszystkie sytuacje, które mogą się zdarzyć na szosie i w firmie. Biorąc m.in. to pod uwagę, główny inspektor transportu drogowego przygotował odpowiednie wytyczne, zgodnie z którymi mają postępować inspektorzy transportu drogowego.

Nie wiążą one natomiast innych służb mogących również sprawdzać pojazdy na szosie, np. celników czy policji (mają oni możliwość nałożenia kar wynikających z przepisów o transporcie). Ponieważ jednak to najczęściej ITD karze przewoźników, warto się dowiedzieć, jak zareagują inspektorzy w konkretnych sytuacjach.

Kto odpowiada za uchybienia

Jeszcze kilka lat temu za wszelkie wykroczenia objęte przepisami o transporcie drogowym zarówno na szosie, jak i w firmie odpowiadał wyłącznie przedsiębiorca. Nawet gdy wina ewidentnie leżała po stronie kierowcy. W...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7978

Spis treści

Ekonomia

4fun.tv na GPW
5,6 miliarda euro za wódkę Absolut
Albo porozumienie, albo strajk?
Autobus hybrydowy dla Poznania
Barometr „Rzeczpospolitej”
Baron aperitifu
Bez inwestycji będzie trudno o dobre wyniki
Cenowa zmora Europy
Ciepło ratuje prywatyzację komunalną
Cytat dnia
Ekspansja City Interactive
Ford zainwestuje 100 mln euro w polską fabrykę
Gorszy rok w OFE
Indeksy z trudem na plus
Kalendarium gospodarcze
Komentarz giełdowy
Koszty rosną lawinowo
Kryzys utrudni akcję kredytową
LICZBA DNIA: 99,6 pkt ma indeks nastrojów w eurolandzie
Mapy nagle drożeją
Najlepiej w pośrednictwie
Największe są odprawy
Obligacje lepsze od lokaty w banku
PGNiG i jego pozycja szczególna
Podwyżka cen gazu przesądzona, ale dopiero po sezonie grzewczym
Pogorszenie nastrojów
Polskie banki nie mają problemów
Pszenica znów bliżej 1 tys. zł za tonę
Raj nie trwa wiecznie
Ranking firm badających opinie
Rekomendacją w ING
Rośnie zadłużenie
Rynek reklamy zwolni
Sanacja w cieniu odprawy dla prezesa
Spekulacje kręcą kursem
Sprzedaż DVD traci na rzecz nowoczesnych kanałów
Spór o Polkomtel dopiero się zaczyna
Spółki szukają szefów
Stypułkowski prezesem PKO BP?
Sądny dzień w Ciechu
TV Puls ma dyrektora programowego
Trudne rozmowy ukraińsko-rosyjskie
USA za rewolucją
W biznesie trzeba mieć własny styl
W oczekiwaniu na sygnał, co zrobi RPP
Więcej akcji BPH dla GE Money?
Więcej wniosków o dopłaty
Wybrać najlepszych
Wyższe pensje prezesów
Zagrożenia coraz silniejszego euro
Zwolnienia w Citi
Zysk PZU mógł spaść o blisko 300 mln złotych
Zyski kopalń zwiększają szanse na kolejne podwyżki płac
Śnieżka wypłaci dywidendę
Zamów abonament