Inspektor nie zawsze może ukarać kierowcę
Jeżeli przewinienia kierowcy zostaną wykryte nie na szosie, ale podczas kontroli w firmie, to na ogół uniknie on kary
Dotarliśmy do wytycznych głównego inspektora transportu drogowego (GITD) dotyczących kontroli i nakładania kar wynikających z przepisów o transporcie drogowym. To ta ustawa określa zasady nakładania kar i ich wysokość. Jednak inspektorzy z różnych rejonów kraju różnie interpretują przepisy, co irytuje zarówno kierowców, jak i przewoźników. Teraz zasady karania będą jednolite, choć do wytycznych mają się stosować tylko inspektorzy transportu drogowego. Inne służby (np. celnicy, policja), które też mogą nakładać takie kary, nie muszą tego robić.
Na szosie bez litości
Na ukaranie kierowcy przepisy pozwalają dopiero od 2005 r. Wcześniej można było karać tylko przewoźnika. Do dziś jednak budzą one wątpliwości. Dlatego wytyczne GITD...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta