Ekspansja na sklepik u pani Jadzi warta miliardy
Aż 62 proc. Polaków robi codzienne zakupy w małych sklepach i na bazarach. Nic dziwnego, że sklepiki stały się łakomym kąskiem dla handlowych gigantów.
Sklepy do 99 mkw. stanowią ponad 90 proc. wszystkich punktów handlowych w Polsce. Ich udział w sprzedaży stanowi ponad 40 proc. całej branży handlowej – wynika z raportu Shopper Trends 2007 przygotowanego przez AC Nielsen. Polacy zostawiają w nich rocznie 88 mld zł. W porównaniu do Czechów i Słowaków odsetek Polaków wydających najwięcej w supermarketach jest dwa razy mniejszy.
Polacy lubią małe sklepy
– Wiele produktów kupuje się blisko domu i takie codzienne, drobne zakupy nigdy nie będą domeną dużych sieci – mówi Michał Sobczak zajmujący się problematyką ekonomiczną w piśmie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta