Skargi, bojkoty i testy eliminują nieuczciwych
Konsumenci i organizacje branżowe mają wiele legalnych sposobów, aby walczyć z nieetycznymi zachowaniami firm i niską jakością ich towarów
Firmy mogą się jednak bronić. Floyd Press, wydawca miesięcznika „Świat Konsumenta”, właśnie wygrał sprawę sądową z firmą Kamis-Przyprawy SA. Chodziło o opublikowanie kilka lat temu wyników badań jakości pieprzu. W sporządzonym wtedy rankingu produkt Kamisa zajął przedostatnie miejsce. Producent pieprzu oskarżył wydawcę pisma o nieuczciwą konkurencję, ale przegrał sądową batalię. Jest o co walczyć, bo lektura rankingów może wpływać na nasze codzienne wybory przy sklepowych półkach.
Zastrzeżenia do testów „Świata Konsumenta” zgłaszała też spółka Żywiec Zdrój produkująca wodę mineralną. Pojawiły się nawet sugestie, aby nie zamieszczać w nim reklam. Producenci wiedzą bowiem, że konsumenci nie są obojętni na oceny wystawiane ich towarom. Dwa lata temu z tego powodu zniknęła jedna z marek kawy – według...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta