Kontenery zamiast węgla
Przewozy intermodalne szansą na wzrost zysku. PKP Cargo zostanie pierwszym przewoźnikiem, którego pociąg będzie regularnie przejeżdżał przez polsko-niemiecką granicę bez zmiany lokomotywy
PKP Cargo rozwija przewozy drobnicowe, przede wszystkim kontenerowe. Właśnie wydzierżawił sześć nowych, wielosystemowych lokomotyw elektrycznych Bombardier Traxx, które już za kilka tygodni będą woziły kontenery pomiędzy portem w Hamburgu i Warszawą z przystankiem w Poznaniu-Franowie.
W ub.r. kontenerowe przewozy PKP Cargo wzrosły o ponad 27 proc., niemal tyle samo co przeładunki kontenerów w portach. Szybki wzrost pokazał słabości przewoźnika i całego systemu przeładunków. Obecne terminale są przepełnione i z trudnością dają sobie radę z rosnącym transportem. Brakuje także taboru. – W najbliższych latach spodziewamy się 30-proc. zwyżek przewozu kontenerów i w podobnym tempie będziemy powiększać liczbę wagonów – mówi dyrektor biura marketingu i obsługi klientów w przewozach intermodalnych Mariusz Dubowski. W tym roku przewoźnik kupi 800...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta