„Żelazne drogi” i cukrownie
Drugą pasją Kronenberga były dochodowe inwestycje kolejowe, w które zaangażował się już w drugiej połowie lat 50.
Najpierw próbował przejąć z rąk rządu Kolej Warszawsko-Wiedeńską. Była to pierwsza linia kolejowa w Królestwie Polskim, otwarta w latach 1845 – 1848, łącząca Warszawę przez Skierniewice, Częstochowę z Koleją Krakowsko-Górnośląską i za jej pośrednictwem z Krakowem, Wiedniem i Wrocławiem. Próba zakończyła się niepowodzeniem, pomimo udzielenia Kronenbergowi poparcia przez paryski bank Crédit Mobilier. Musiał ustąpić kapitałowi pruskiemu, reprezentowanemu przez przedstawiciela znanej rodziny bankierskiej Epsteinów i wsparty przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta