Kolosalne pomniki codzienności
Claes Oldenburg w Bonn
Kolosalne pomniki codzienności
Joanna Kiliszek z Bonn
W latach 60. , na początku swojej wielkiej kariery, Claes Oldenburg, artysta nurtu pop twierdził, że jest zwolennikiem sztuki "polityczno-erotyczno-mistycznej, która ma do zrobienia coś lepszego, niż siedzenie na tyłku w muzeum". Dzisiaj jego retrospektywę -- obejmującą prawie wszystkie rzeźby, instalacje, projekty, modele, rysunki i zapisy wideo z performances artysty od 1958 r. -- obejrzeć można w prestiżowej Hali Wystaw RFN w Bonn. Ta najobszerniejsza od 1969 r. "Antologia" dzieł Oldenburga przywędrowała do Europy po pokazach w Solomon R. Guggenhein Museum w Nowym Jorku i w National Gallery w Waszyngtonie. Czyżby więc artysta pogodził się z muzeami?
Nie do końca. Pokaz w Hali Wystaw w Bonn zaprzecza bowiem typowym, poważnym i często nudnym prezentacjom. Wystawa przypomina worek wypełniony po brzegi kolorowymi, pełnymi humoru i życia zabawkami. Każdy może w tej wielkiej, zastawionej do granic...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta