Opóźnione pociągi mogą nie doczekać euro
Sztandarową budową socjalizmu – Centralną Magistralą Kolejową – ekspres z Warszawy do Krakowa mknął niewiele ponad 2,5 godziny. Z biegiem lat – coraz dłużej. Teraz świętujemy 20-lecie przemian rynkowych i – niestety – niedokończona CMK (miała biec do portów Trójmiasta) wciąż jest ostatnią dużą, zrealizowaną od podstaw inwestycją kolejową w Polsce.
Nie wiedzieć czemu pociągi nie cieszą się w Polsce specjalnymi względami. Z roku na rok zamykane są kolejne połączenia, a to z racji ich nierentowności, a to z powodu rozpadających się, nieremontowanych torowisk. Coraz chudsza jest „cegła” –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta