Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy nie mogą zakazać Google’owi używania określonych wyrazów

23 września 2009 | Prawo | Sławomir Wikariak

Nazwy znanych marek mogą się pojawiać w wynikach wyszukiwania, także tych opłacanych przez reklamodawców, nawet gdy nie są oni właścicielami znaków towarowych

Do takich wniosków doszedł rzecznik generalny Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, wydając opinię w sporze między Google’em a znaną firmą odzieżową Louis Vuitton i kilkoma innymi francuskimi przedsiębiorstwami.

Przekonują one, że popularna wyszukiwarka łamie prawo, posługując się słowami oznaczającymi marki o ustalonej renomie. Chodzi o usługę AdWords, czyli reklamy, które się pojawiają, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarce określone słowa. Zdarza się, że ogłoszenia są...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8429

Spis treści
Zamów abonament