Firmy nie mogą zakazać Google’owi używania określonych wyrazów
Nazwy znanych marek mogą się pojawiać w wynikach wyszukiwania, także tych opłacanych przez reklamodawców, nawet gdy nie są oni właścicielami znaków towarowych
Do takich wniosków doszedł rzecznik generalny Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, wydając opinię w sporze między Google’em a znaną firmą odzieżową Louis Vuitton i kilkoma innymi francuskimi przedsiębiorstwami.
Przekonują one, że popularna wyszukiwarka łamie prawo, posługując się słowami oznaczającymi marki o ustalonej renomie. Chodzi o usługę AdWords, czyli reklamy, które się pojawiają, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarce określone słowa. Zdarza się, że ogłoszenia są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta