Nieświadomy jak klient banku
Konsumenci nie rozumiejĄ warunków i opŁat bankowych – wynika z raportu komisji europejskiej. Bruksela będzie się domagać, by banki nie łamały prawa
Tylko co 11. klient banków w Unii przeniósł w 2008 r. swój rachunek bieżący do innej instytucji. W przypadku ubezpieczeń samochodowych ten wskaźnik „niewierności” był znacznie lepszy – co czwarty ubezpieczony zmienił dostawcę polisy.
Zdaniem Komisji świadczy to o niskiej przejrzystości kontraktów w bankowości detalicznej. Klienci nie są w stanie zbadać, czy inny bank będzie lepszy. – Mamy dużo dowodów, by stwierdzić, że banki łamią podstawowe prawa konsumenckie. Są problemy ze skomplikowaną wyceną, ukrytymi opłatami czy brakiem informacji – powiedziała Meglena Kuneva, unijna komisarz ds. ochrony konsumenta. Zdaniem Kunevy sektor bankowy jest jednym z dwóch, obok energetyki, na które najbardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta