Nieudany sezon producentów lodów
W czerwcu i lipcu sprzedaż lodów spadła o 14,5 proc. W tym roku producentom trudno będzie poprawić ubiegłoroczne wyniki
– Branży zaszkodziły niskie temperatury na początku lata. Nie jest wykluczone, że nie da się odrobić spadków z początku sezonu – mówi „Rz“ Zbigniew Grycan, prezes Grycan – Lody od pokoleń. Wyjaśnia, że jego firmie udało się poprawić sprzedaż o kilkanaście procent. Było to możliwe, ponieważ otworzyła kilka kolejnych lodziarni w centrach handlowych.
Powołując się na badania Nielsena, firma Unilever, lider polskiego rynku lodów, podaje, że tylko w czerwcu i lipcu 2009 r. Polacy kupili o 14,5 proc. mniej lodów niż rok wcześniej. O 13,2 proc. zmniejszyła się w tym czasie wartość sprzedaży.
Tomasz Leszko z Nestle Polska, trzeciego gracza na rynku lodów, zwraca uwagę, że bardziej udany dla branży był sierpień. Jego zdaniem w tym roku łączna sprzedaż lodów w Polsce może być jednak nieco niższa niż w 2008 r. Według Euromonitora w ubiegłym roku wydaliśmy na nie ok. 1,2 mld zł. W Polsce 70 proc. sprzedaży lodów przypada na okres od kwietnia do września.