Rynsztunek przeciwników
Lotnik amerykański dobrze ocieplany
Błyskawiczny rozwój amerykańskiego lotnictwa (z 1100 samolotów w 1941 r. do 80 000 w 1944 r.!) stworzył problem wyekwipowania załóg w specjalistyczny sprzęt i odzież. W początkowym okresie wojny korzystano obficie z zasobów brytyjskich, stąd wizerunek pilota USAAF z elementami ubioru RAF nie był czymś rzadkim. Z czasem przestawiony na produkcję wojenną przemysł USA zaczął dostarczać w wielkiej liczbie rodzime wzory umundurowania i wyposażenia.
Załogi samolotów bombowych latające na dużych wysokościach i narażone na bardzo niskie temperatury, stosowały dwuczęściowe, ocieplane kombinezony. W ciągu wojny wprowadzono kilka wzorów kurtek, jak i spodni, a lotnicy stosowali często poszczególne elementy zamiennie (acz nieregulaminowo). Do 1943 roku najpopularniejszą kurtką zimową była B-3; skórzana, podbita sztucznym futrem, miała obszerny, wykładany kołnierz, który można było postawić, przytrzymując dwoma skórzanymi paskami zapinanymi na klamerki. Kurtka zamykana była na zamek błyskawiczny i posiadała jedną zewnętrzną kieszeń. Z czasem upowszechniły się ocieplane kurtki przypominające krojem słynne A-2, tyle że wykonywano je z wodoodpornej,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

