Nie wolno naruszać wizerunku i renomy firmy
Osoba prawna, w tym także przedsiębiorca, ma prawo tak samo jak fizyczna domagać się przed sądem ochrony swych dóbr osobistych
Sąd Najwyższy w wyroku z 7 października 2009 r. (III CSK 39/09) uznał, że takimi dobrami objętymi ochroną na podstawie tych samych przepisów co dobra osobiste osoby fizycznej, tj. art. 23 i 24 kodeksu cywilnego, są renoma i wizerunek osoby prawnej.
Kontrowersyjna wizualizacja
W sprawie tej powodem domagającym się takiej ochrony była spółka z o.o. Logos Paliwa, a pozwanym – jej kontrahent, przedsiębiorca Andrzej W. W 2005 r. późniejsi adwersarze podpisali umowę, w której Andrzej A. zobowiązał się do wykonania tzw. wizualizacji stacji paliw należących do tej spółki. Chodzi o identyfikację wizualną, całość symboliki stosowanej przez firmę, wszystko to, po czym można ją rozpoznać na zewnątrz (kolory firmowe, logo, symbole dekoracyjne itd.).
Spółka, uznając, że wskutek odstępstw od ustaleń wizualizacja została wykonana nieprawidłowo, nie odebrała kilku stacji i odmówiła zapłaty całego wynagrodzenia. Zdaniem Andrzeja W. nie dopłacono mu ponad 2 mln zł. Wskutek tego,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta