Komputery przenośne zyskują coraz więcej zwolenników
Dla mobilnych pracowników są nie do zastąpienia. Ich parametry techniczne okazują się nie gorsze niż sprzętu stacjonarnego, a ceny znacznie spadły
Barbara Mejssner
Od dwóch lat sprzedaż komputerów stacjonarnych maleje. Na popularności zyskują za to notebooki.
Potwierdzają to także wyniki sprzedaży w Polsce. W pierwszym półroczu 2009 r., według agencji analitycznej Part IT
Reseller, nabywców znalazło 597,8 tys. sztuk desktopów i aż 662,2 tys. notebooków.
Firma Acer podaje, że standardowy notebook kupowany przez przedsiębiorstwa ma wyświetlacz o przekątnej 15,4 cala, procesor dwurdzeniowy, pamięć 4 GB, dysk twardy 320 GB, napęd DVD-SM, Bluetooth, WLAN oraz system Vista Business. Jeszcze rok temu napędy o pojemności 160 GB uznawano za wystarczające. Teraz trudno kupić notebook z dyskiem mniejszym niż 250 GB.
Jeśli pracownicy są mobilni i często korzystają z firmowych aplikacji instalowanych na stacji roboczej, laptop będzie dobrym wyborem. Dodatkowe rozwiązania, np. modem GSM/3G, umożliwią zaś pracę zdalną.
Dużą zaletą sprzętu mobilnego jest niezależność zasilania. W razie awarii sieci energetycznej notebook korzysta z własnej baterii zamiast zasilacza awaryjnego UPS. Pozwala to na dokończenie i zapisanie wykonywanej pracy.
Nie zestarzeją się szybko
Najwięksi dostawcy notebooków w Polsce to HP i Acer.
Każdy z nich sprzedał 130 tys. maszyn. Na trzecim miejscu znalazła się Toshiba (100 tys.). Asus ma czwarte miejsce, ale jego udział w rynku jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta