Korekta, czyli musimy przygotować formularze jeszcze raz
Musimy składać prawidłowo sporządzone dokumenty, a jeśli nastąpią jakieś zmiany danych w nich umieszczonych, powinniśmy je zgłosić. Błędy musimy poprawić
Obowiązek sprawdzenia poprawności danych przekazanych w imiennych raportach miesięcznych dotyczących poprzedniego roku kalendarzowego wynika z art. 41 ust. 7 ustawy systemowej. Jeśli w efekcie jego wykonania stwierdzimy nieprawidłowości, musimy złożyć korektę dokumentów rozliczeniowych do 30 kwietnia danego roku kalendarzowego. Ale możemy to także robić na bieżąco.
Nowe druki
Mamy obowiązek złożyć deklarację rozliczeniową korygującą i imienny raport korygujący w formie nowego dokumentu w każdym przypadku, gdy zachodzi konieczność korekty podanych w nich danych. Komplet dokumentów korygujących składa się zawsze z imiennych raportów miesięcznych korygujących i deklaracji rozliczeniowej korygującej, która zawiera dane dotyczące wszystkich ubezpieczonych. Chodzi tu zarówno o tych, których rozliczyliśmy w poprzednim komplecie dokumentów, jak i tych, za których sporządziliśmy imienne raporty miesięczne korygujące. Imienny raport korygujący oznaczamy tym samym numerem (w polu 01 „identyfikator raportu”) co deklarację rozliczeniową korygującą, do której go dołączamy.
Raporty rozliczeniowe korygujemy adekwatnie do raportu danego typu, tj. odrębnie dla raportów składkowych (ZUS RCA, ZUS RZA) i odrębnie dla raportów świadczeniowych (ZUS RSA) w ramach danego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta