Gdy chcesz obdarować swoich klientów, zachowaj stosowny umiar
Luksusowe prezenty zostaną wyrzucone z kosztów przez fiskusa. Szansę na rozliczenie mają drobne upominki
Nie powinno być kłopotów z urzędem, jeśli obdarujemy klientów długopisami, kalendarzami i teczkami z logo firmy. Trudno to bowiem uznać za działania związane z okazałością i wystawnością, którymi cechuje się wyłączona z kosztów reprezentacja. Przekazanie zwykłych reklamowych gadżetów to normalny biznesowy zwyczaj, a nie działanie reprezentacyjne.
Nie wszystko to reklama
Przypomnijmy, że zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT (art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT) nie uważa się za koszty podatkowe wydatków na reprezentację, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych.
Można natomiast odliczyć nakłady na działania reklamowe. Niestety, granica między reklamą a reprezentacją jest bardzo cienka.
Mówiąc najprościej, reklama to zachwalanie sprzedawanych produktów. Reklamą jest również rozpowszechnianie firmowego logo. Przyznało to Ministerstwo Finansów w piśmie zamieszczonym w Biuletynie Skarbowym nr 5/2007. Podkreśliło, że do reklamy można zaliczyć „te działania, które mają na celu przekazanie wiedzy o zaletach i wartości reklamowanej firmy, realizowane poprzez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta