Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Można zatrudnić cudzoziemca w urzędzie gminy

25 listopada 2009 | Prawo | Monika Sojda-Gerwatowska

Zdaniem ekspertki Moniki Sojda-Gerwatowskiej, radcy prawnego w kancelarii Gide Loyrette Nouel, specjalistki prawa pracy

Zasady zatrudniania pracowników w administracji samorządowej określa ustawa z 21 listopada 2008 r. (DzU nr 223, poz. 1458, dalej: ustawa). Wskazuje podstawy zatrudnienia pracowników samorządowych, tj. wybór (np.: wójta, burmistrza, prezydenta miasta), powołanie (np.: zastępców wójta, burmistrza, prezydenta miasta), umowę o pracę (pozostali pracownicy samorządowi) oraz warunki, jakie muszą spełnić pracownicy samorządowi.

Konieczna znajomość języka

Zgodnie z powołaną ustawą pracownikiem samorządowym może być osoba, która jest obywatelem polskim. Jeżeli nie spełnia tego warunku, może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim ani pośrednim wykonywaniu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8482

Spis treści
Zamów abonament