Można zatrudnić cudzoziemca w urzędzie gminy
Zdaniem ekspertki Moniki Sojda-Gerwatowskiej, radcy prawnego w kancelarii Gide Loyrette Nouel, specjalistki prawa pracy
Zasady zatrudniania pracowników w administracji samorządowej określa ustawa z 21 listopada 2008 r. (DzU nr 223, poz. 1458, dalej: ustawa). Wskazuje podstawy zatrudnienia pracowników samorządowych, tj. wybór (np.: wójta, burmistrza, prezydenta miasta), powołanie (np.: zastępców wójta, burmistrza, prezydenta miasta), umowę o pracę (pozostali pracownicy samorządowi) oraz warunki, jakie muszą spełnić pracownicy samorządowi.
Konieczna znajomość języka
Zgodnie z powołaną ustawą pracownikiem samorządowym może być osoba, która jest obywatelem polskim. Jeżeli nie spełnia tego warunku, może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim ani pośrednim wykonywaniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta