Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przewoźnik pokryje straty za opóźnioną podróż

25 listopada 2009 | Prawo | Michał Kosiarski

Będą nowe zasady dochodzenia odszkodowań od przewoźników osobowych – chodzi o pekaesy, inne autobusy oraz pociągi lokalne

Nowe zasady ma wprowadzić nowelizacja prawa przewozowego, którą przygotowało Rządowe Centrum Legislacji.

Z planowanego nowego brzmienia art. 62 wynika, że przewoźnik odpowie za szkodę, jaką poniósł podróżny z powodu przedwczesnego odjazdu, opóźnionego dojazdu albo odwołania regularnego połączenia. Nie wystarczy jednak sam fakt, że doszło np. do opóźnienia, musi z niego wynikać szkoda dla pasażera. Przewoźnik nie odpowiadałby, gdyby była w tym wyłączna wina podróżującego lub osoby, za którą firma nie ponosi odpowiedzialności, a także siły wyższej. Wystarczyłoby też, żeby poinformował o opóźnieniu pasażera przed kupnem biletu. Wtedy on decyduje, czy jedzie na własne ryzyko.

Projekt wprowadza też zasadę, że brak odpowiedzi na reklamację oznacza jej uwzględnienie....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8482

Spis treści
Zamów abonament