Polskie porty morskie droższe przez podatek
Nie wiadomo, jaką stawką mają być objęte usługi związane z obsługą statków i ich ładunkami: zerową czy 22-procentową. Tracą na tym polskie porty i budżet
Od 1 stycznia 2008 r. obowiązują zmienione nowelą z 19 września 2007 r. przepisy ustawy o podatku od towarów i usług (DzU z 2007 r. nr 192, poz. 1382). Problem polega na tym, że nowe regulacje są niejasne nie tylko dla przedsiębiorców, np. agencji spedycyjnych, ale i dla organów podatkowych. Eksperci twierdzą, że po problemach z celnikami zniechęcającymi do odprawiania się w polskich portach to drugi powód, dla którego kontenery z UE i spoza niej omijają nasze wybrzeże.
Kłopotliwa definicja
Chodzi o art. 83 ust. 1 pkt 9, 9a i pkt 17 ustawy o VAT oraz § 9 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia ministra finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (DzU z 2008 r. nr 212, poz. 1336). Obie regulacje stanowią wykaz dostaw na rzecz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta