Drobne na drugą linię
Ratusz przewidział na metro w budżecie na 2010 rok tylko 100 mln zł. Żeby ruszyć z inwestycją już wiosną, potrzeba nawet siedem razy więcej. Czy do drążenia tuneli zostaną użyte tylko dwie tarcze zamiast trzech?
Wielki znak zapytania zawisł nad przyspieszonym harmonogramem budowy siedmiu stacji i 6,1 km torów między rondem Daszyńskiego a Dw. Wileńskim za 4,1 mld zł. Mają być one gotowe do końca 2013 r. Na początku grudnia prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz zadeklarowała, że budowa ruszy nie w październiku 2010 r., ale już sześć miesięcy wcześniej.
Główny specjalista Janusz Romanowski z włosko-turecko-polskiego konsorcjum Astaldi, Gülermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki zapowiedział, że wtedy zacznie się przekładanie podziemnych instalacji – np. pod ul. Prostą.
Superkrety kontra budżet
W przyszłym roku specjaliści mają przygotowywać szyby startowe dla trzech automatycznych tarcz TBM o średnicy 6,5 m, czyli tzw. superkretów, które posłużą do drążenia tuneli. Dwie mają wyruszyć z okolic Dw. Wileńskiego, a jedna z ronda Daszyńskiego.
Według naszych informacji, konsternację budowniczych wzbudził jednak uchwalony przed tygodniem budżet Warszawy. Na drugą linię metra zapisano tam zaledwie 100 mln zł....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta