Ważne będzie to, ile sprzedają dystrybutorzy
Duże firmy będą oceniać, czy nie naruszają zasad konkurencji
Co powinni zrobić po 1 czerwca przedsiębiorcy, którzy mają porozumienia z dystrybutorami ich produktów, czyli np. sieciami sklepów, supermarketami, stacjami benzynowymi? Przede wszystkim muszą się zapoznać z rozporządzeniem i wytycznymi Komisji Europejskiej w sprawie porozumień wertykalnych z 22 kwietnia 2010 r., a następnie sprawdzić, czy nie ma w ich porozumieniach klauzul zakazanych, które określają nowe akty unijne.
Udział 30 procent
– Najważniejsza zmiana dotyczy sposobu liczenia udziału w rynku. Chodzi o to, aby umowy dystrybucyjne były dozwolone w myśl nowego rozporządzenia. Dziś jest tak, że 30-proc. udział w rynku właściwym dotyczy tylko dostawcy, czyli producenta określonego towaru. Jeżeli ma on poniżej 30 proc. udziału w rynku, to jego porozumienie jest dopuszczalne. Po jego wejściu w życie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta