Zanim wybierzesz, dobrze się zastanów
Nazwa firmy powinna się dostatecznie odróżniać od nazw innych przedsiębiorców działających na tym samym rynku, a jednocześnie nie może wprowadzać w błąd. Decyzja o tym, jak będzie brzmiała, nie jest łatwa
Co więcej, przedsiębiorca musi podjąć ją już na etapie rejestracji. Dlaczego tak wcześnie? Bo musi się nią posługiwać przy załatwianiu formalności związanych z jej uruchomieniem, czyli w urzędach, sądach, rejestrach. Nazwę, pod jaką chcemy funkcjonować na rynku, musimy ujawnić w gminnej ewidencji czy w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Nie ma dowolności
Myliłby się ten, kto by sądził, że można wybrać dowolną nazwę i funkcjonować na rynku. Nazwa nie może być obraźliwa ani wulgarna. I nie dlatego, że zabraniają tego przepisy. One o tym nie mówią. Natomiast na etapie rejestracji nazwy mogłoby się okazać, że urząd jej nam odmówi. Ponieślibyśmy wtedy niepotrzebne koszty, których można było uniknąć.
Nazwa firmy to też ważna informacja z punktu widzenia naszych klientów. Jeśli dobrze się kojarzy, klient będzie sądził, że może oczekiwać profesjonalnego podejścia. Gdy wywołuje negatywne skojarzenia, może się okazać, że nie będziemy mieli wystarczającej ilości zamówień i interes trzeba będzie zwinąć. Dlatego zanim wybierzemy nazwę, spróbujmy poznać oczekiwania klientów. Dobrze dobrana nazwa to połowa sukcesu.
Są regulacje kodeksowe
Decydując o tym, jak nazwiemy firmę, nie zapominajmy też o przepisach kodeksu cywilnego. Sporo możemy się z nich dowiedzieć. Mówią, że firma przedsiębiorcy powinna się odróżniać dostatecznie od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta