Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Fryzura w roli głównej

22 lipca 2010 | Styl życia | Paulina Wilk
Peruki Roberta Kupisza do opery „Andrea Chanier”  w Teatrze Wielkim
autor zdjęcia: Marcin Łobaczewski
źródło: Fotorzepa
Peruki Roberta Kupisza do opery „Andrea Chanier” w Teatrze Wielkim
Do „Damy Pikowej” minimalistyczne fryzury projektowała Jaga Hupało
autor zdjęcia: Andrzej Wiktor
źródło: Fotorzepa
Do „Damy Pikowej” minimalistyczne fryzury projektowała Jaga Hupało
„Koty”  i „Madame Butterfly” według Jagi Hupało
autor zdjęcia: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
„Koty” i „Madame Butterfly” według Jagi Hupało
autor zdjęcia: Marek Sadowski
źródło: Fotorzepa
Peruka Violetty („Traviata”) projektu Roberta Kupisza
autor zdjęcia: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Peruka Violetty („Traviata”) projektu Roberta Kupisza
Koafiura sceniczna Antoine’a Cierplikowskiego
źródło: Fotorzepa
Koafiura sceniczna Antoine’a Cierplikowskiego

Teatr stawia na prostotę, opera porzuca koafiury. Styliści każą diwom nosić na głowach diody i stelaże

100 lat temu fryzjer Antoine dał aktorce drugie życie, ścinając jej włosy na krótko. Dzięki szokującej fryzurze „chłopczycy” Eva Lavalliere mogła zagrać dziewczynę 20 lat młodszą od siebie. W kolejce do paryskiego salonu mistrza z Sieradza stanęły diwy sceny i filmu: Garbo, Dietrich, Baker, Duncan, Negri, Bardot. Antoine jako pierwszy stylista fryzur projektował uczesania, peruki, kapelusze i stroje do rewii i oper. Robił z aktorów dzieło sztuki.

– Dosłownie rzeźbił im włosy – wyjaśnia Darek Miłek, stylista fryzur. – Nakładał na nie elastyczną masę, która pozwalała formować finezyjny kształt. Aktor czekał kilka godzin, aż forma się utrwali. Dziś mistrzowie fryzjerstwa mieliby kłopot z powtórzeniem tego zabiegu. – Teraz pomysły Antoine’a wyglądałyby sztywno i koturnowo – uważa Robert Kupisz, stylista, który projektował uczesania do ważnych spektakli ostatniej dekady, m.in. „Traviaty”, „Apollonii”, „Tańczymy Bacha”. – Teatr i opera zbliżają się do współczesności. Zamiast powtarzać, trzeba wymyślać. Perukę można zrobić ze wszystkiego, a sprytem zyskać oszczędność i fenomenalny efekt – zapewnia.

Jazda bez trzymanki

W „Sprawie Makropulos”, jednej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8680

Spis treści
Zamów abonament