Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmie wolno zastrzec możliwość korzystania z utworu

27 lipca 2010 | Dobra firma | Patrycja de la Rosa Jimenez

Zanim twórca zdecyduje się wziąć udział w konkursie na stworzenie komercyjnego logo, powinien dokładnie przeczytać jego regulamin

– Przeczytałem ogłoszenie o konkursie na logo jednej z komercyjnych akcji reklamowych.

Dla zwycięzcy przewidziano atrakcyjną nagrodę. Mam pomysł, który wydaje mi się dobry, ale obawiam się, co się stanie, gdy nie zostanie wybrany.

Wiem, że pomysł jest dobry i mógłbym go wykorzystać gdzie indziej. Czy organizator mimo to ma prawo go wykorzystać? Jak się zabezpieczyć w takiej sytuacji? – pyta czytelnik

Odnosząc się do kwestii zabezpieczenia praw czytelnika jako autora logotypu, należy zacząć od tego, że już sam fakt stworzenia i utrwalenia logotypu w jakiejkolwiek postaci, jeśli jest on efektem jego oryginalnej twórczości, daje mu jako twórcy bez konieczności spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków uprawnienia wymienione w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Zgodnie z jej przepisami nabywa on do logotypu zarówno autorskie prawa osobiste, np. prawo do jego autorstwa, do nienaruszalności treści i formy utworu czy też do nadzoru nad sposobem korzystania z niego, jak i prawa majątkowe, dające mu wyłączne prawo do korzystania z utworu i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8684

Spis treści
Zamów abonament