Firmie wolno zastrzec możliwość korzystania z utworu
Zanim twórca zdecyduje się wziąć udział w konkursie na stworzenie komercyjnego logo, powinien dokładnie przeczytać jego regulamin
– Przeczytałem ogłoszenie o konkursie na logo jednej z komercyjnych akcji reklamowych.
Dla zwycięzcy przewidziano atrakcyjną nagrodę. Mam pomysł, który wydaje mi się dobry, ale obawiam się, co się stanie, gdy nie zostanie wybrany.
Wiem, że pomysł jest dobry i mógłbym go wykorzystać gdzie indziej. Czy organizator mimo to ma prawo go wykorzystać? Jak się zabezpieczyć w takiej sytuacji? – pyta czytelnik
Odnosząc się do kwestii zabezpieczenia praw czytelnika jako autora logotypu, należy zacząć od tego, że już sam fakt stworzenia i utrwalenia logotypu w jakiejkolwiek postaci, jeśli jest on efektem jego oryginalnej twórczości, daje mu jako twórcy bez konieczności spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków uprawnienia wymienione w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Zgodnie z jej przepisami nabywa on do logotypu zarówno autorskie prawa osobiste, np. prawo do jego autorstwa, do nienaruszalności treści i formy utworu czy też do nadzoru nad sposobem korzystania z niego, jak i prawa majątkowe, dające mu wyłączne prawo do korzystania z utworu i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta