Mniej wyjazdów służbowych, więcej kontaktów z kontrahentami
Można kupić sprzęt do sal konferencyjnych, ale to bardzo drogie rozwiązanie. Niewielka firma powinna raczej zainstalować odpowiednie oprogramowanie na swoich komputerach. Aplikację taką można wynająć
Co czwarta firma z sektora M&P musi często kontaktować się z zagranicznymi partnerami. Komunikacja e-mailowa i telefoniczna nie jest tak wydajna jak spotkanie twarzą w twarz.
Z badań psychologicznych wynika, że w dużym stopniu porozumiewamy się pozawerbalnie. Według amerykańskiego psychologa Raya Birdwhistella tylko 35 proc. informacji przekazujemy słowami. Jeśli nie widzimy osoby, z którą rozmawiamy, nie odczytamy wielu sygnałów. A w biznesie niedomówienia mogą powodować problemy. Dlatego jeśli osobisty kontakt jest niemożliwy, lepsza od telefonu będzie wideokonferencja.
– Systemy wideokomunikacji znajdują różne zastosowanie. Zarząd organizuje wirtualne spotkania menedżerów, dział handlowy omawia strategię i spotyka się z klientami na odległość, dział HR prowadzi szkolenia wewnętrzne dla pracowników i zdalną rekrutację, dział marketingu pracuje nad nowymi akcjami promocyjnymi, dział badań i rozwoju wspólnie przygotowuje projekty – mówi Grzegorz Arent z Polycomu.
Systemy wideokonferencyjne mogą być też używane podczas konferencji prasowych, transmisji walnych zgromadzeń akcjonariuszy i spotkań z inwestorami. Można też uzyskiwać informacje zwrotne od dostawców i przekazywać je w czasie rzeczywistym wprost do hali produkcyjnej.
W Zakładach Produkcji Znaków Drogowych WIMED za pomocą wideokonferencji wspólnie z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta