Pomogli Latynosi i Azjaci
Doskonały popyt w Ameryce Łac., Azji i Afryce pozwolił osiągnąć trzeciej na świecie grupie piwowarskiej (w Polsce ma m.in. marki Żywiec i Warka) lepszy od oczekiwanego bilans roczny.
Nagrodą była wczoraj zwyżka jej notowań w Amsterdamie o 3,1 proc., w Londynie zyskał wskaźnik sektorowy STOXX Europe 600. Zysk netto firmy skoczył o 44 proc., do 1,44 mld euro, a obroty wzrosły o 9,7 proc., do 16,13 mld, dzięki sprzedaży na świecie 192,3 mln hl napojów wszystkich marek wobec 159,1 mln rok wcześniej. Holendrzy zawdzięczają dobre wyniki także zakupowi za 5,3 mld euro meksykańskiego producenta napojów FEMSA, największego w regionie, nowej współpracy w Indiach, dobrej sprzedaży w Azji i Afryce.
W tym roku Heineken spodziewa się dalszej poprawy w tych regionach. W Europie i USA będzie gorzej z powodu rządowych planów oszczędnościowych i ostrożności konsumentów. Wzrosną także koszty surowcowe.