Orlen kontra Lotos na Okęciu
Gdańska firma chce od 2012 r. sprzedawać paliwo na lotnisku w Warszawie i przełamać monopol Petrolotu
Trwa cicha walka między PKN Orlen i grupą Lotos o sprzedaż paliwa na Okęciu. Orlen jest współwłaścicielem (51 proc. udziałów) spółki Petrolot, utworzonej jeszcze w latach 90. przez PLL LOT i ówczesną Petrochemię Płock. Od początku firma ta ma wyłączność na dostawy paliwa do samolotów w Warszawie. Sytuacja może się zmienić w przyszłym roku.
Należąca do gdańskiej grupy paliwowej spółka Lotos Tank od kilku miesięcy przygotowuje się do rozpoczęcia działalności na Okęciu. Zarząd Lotosu liczy, że w przyszłym roku zacznie już sprzedawać tam paliwo. Gdyby ten plan się powiódł, monopol Petrolotu zostałby złamany.
W grudniu ubiegłego roku Lotos zawarł umowę z zarządcą Okęcia, spółką PPL, na dzierżawę gruntu, na którym ma powstać baza przeładunkowa (tak by paliwo z cystern kolejowych trafiło do zbiorników, a z nich do samochodów dostarczających paliwo na płytę lotniska).
Rzecznik PPL...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta