Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Podanie bez podpisu nie jest automatycznie bezskuteczne

03 kwietnia 2018 | Administracja | Anna Puszkarska

W razie braku podpisu na podaniu trzeba wezwać osobę, która je wnosi, do usunięcia tego braku w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż siedem dni. Dopiero nieusunięcie braku powoduje pozostawienie podania bez rozpoznania. Dotyczy to także podań wnoszonych elektronicznie.

- Strona przesłała odwołanie od decyzji do urzędu mailem, a następnie także pocztą, ale za pośrednictwem innego operatora niż Poczta Polska. Dotychczasowa wymiana korespondencji między stroną a urzędem następowała w drodze elektronicznej. Odwołanie wysłane pocztą zostało dostarczone po terminie do jego wniesienia. Czy organ II instancji może zignorować przesłanie odwołania mailem wobec braku podpisu elektronicznego?

Nie. Zgodnie z art. 129 § 1-2 kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.) odwołanie wnosi się do właściwego organu odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, a gdy decyzja została ogłoszona ustnie – od dnia jej ogłoszenia stronie. W myśl art. 63 § 1 k.p.a. podania (w tym odwołania) mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11017

Wydanie: 11017

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament