Nasza metropolia jest jak Unia Europejska
MARCIN KRUPA Zamiast rywalizować ze sobą, będziemy dzięki metropolii śląsko-zagłębiowskiej rywalizować z innymi wielkimi miastami i metropoliami w Europie – mówi prezydent Katowic.
Rz: Czym dla stolicy regionu jest Europejski Kongres Gospodarczy (EKG) – w sensie wizerunkowym, promocyjnym i biznesowym?
EKG to na pewno jedno z kilku najważniejszych wydarzeń cyklicznych, które współorganizujemy w Katowicach. Wymieniła pani trzy kluczowe aspekty, które się nie tylko przenikają, ale też przynoszą miastu namacalne korzyści. Rozwój turystyki biznesowej to istotna dźwignia rozwoju miasta, oddziałuje na różne sfery życia gospodarczego i społecznego. Z jednej strony mówimy o umacnianiu wizerunku Katowic w skali globalnej. To przekłada się m.in. na możliwość skutecznego zabiegania o organizowanie innych ważnych wydarzeń. Przykładowo w tym roku odbędzie się u nas szczyt klimatyczny, a w przyszłym – Międzynarodowa Konferencja Antydopingowa. Z drugiej strony każde wydarzenie tego typu to realne zyski dla hotelarzy, restauratorów, taksówkarzy czy też firm obsługujących te imprezy. Według raportu „Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w 2017 r." wzrasta liczba uczestników spotkań, konferencji i kongresów w Katowicach. W 2015 roku było to 582 tys. osób, a w ubiegłym roku już 826 tys. Tu warto też dodać, że w Katowicach odbywa się największa impreza biznesowa w kraju – Intel Extreme...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta