Trendy na grillowym ruszcie
Kwiecień tradycyjnie otwiera sezon grillowy. A to oznacza dobre wiadomości dla wartego 22 mld zł rynku mięsa i wędlin.
Oferta sezonowa na grilla trafia do sklepów jeszcze w marcu, ale intensywność zakupów rośnie od początku kwietnia, a sezon kończy się dopiero w sierpniu – wynika z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. To chyba dobre wieści dla producentów, bo początek roku nie był dla nich specjalnie udany. Jak poinformował GUS, w lutym spadła produkcja wędlin – była o 11 proc. mniejsza niż w styczniu 2018 r. i o ponad 12 proc. mniejsza niż lutym ubiegłego roku.
Według GfK największą popularnością w sezonie grillowym cieszą się tradycyjnie kiełbasa i kaszanka, a z mięs – karkówka i żeberka. Polacy najchętniej kupują mięso surowe,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta