Luksusowe auta mocno wyprzedane
Prestiżowe marki najlepiej sprzedawały się w wersjach z najmocniejszymi silnikami i bogatym wyposażeniem
Miniony rok był bardzo dobry dla rynku aut luksusowych. Już wstępne podsumowania – na razie jeszcze za pierwsze 11 miesięcy – pokazują, że sprzedaż droższych marek wzrosła. Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w okresie od stycznia do listopada 2010 roku samochody segmentu premium znalazły 19,3 tys. nabywców. To przeszło 4 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem. W samym tylko listopadzie sprzedaż przekroczyła 2 tys. sztuk i okazała się lepsza od ubiegłorocznej o przeszło 10 proc. Dla wielu importerów miniony rok może się więc okazać rekordowy.
Kto ile zyskał? Z popytu na polskim rynku zadowolone może być BMW. Do listopada bawarski producent sprzedał w Polsce ponad 5 tys. aut, o jedną piątą więcej niż w podobnym okresie przed...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta