Najpierw uzyskujemy zezwolenie, potem ustawiamy sezonowy stragan
Jeśli przedsiębiorca zamierza od wiosny do jesieni prowadzić handel pod chmurką, już dzisiaj powinien rozpocząć załatwianie spraw w urzędach
Wymagania dotyczące handlu obwoźnego i sezonowego różnią się od siebie w poszczególnych miastach i gminach, choć ogólne zasady są takie same. O to, co jest potrzebne, najlepiej pytać w swoich urzędach lub umawiać się bezpośrednio z właścicielami terenu, na którym chcemy prowadzić działalność.
Wielu przedsiębiorców chce ustawiać swoje pojazdy lub stragany nie tylko na targowiskach, także na ulicznych chodnikach bądź placach. Tam mogą liczyć na większe zainteresowanie klientów nie tylko w dni targowe.
W większych miastach trzeba się liczyć z przynajmniej miesięcznym (niekiedy znacznie dłuższym) oczekiwaniem na administracyjne decyzje, w małych gminach sprawę daje się niekiedy załatwić w ciągu kilku dni.
W atrakcyjnych miejscach (np. na sprzedaż w sezonie letnim w pobliżu plaż w miejscowościach nadmorskich) samorządy organizują przetargi. Informacji trzeba już szukać na stronach urzędów, bo gminy robią to zazwyczaj z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.
Zezwolenie od zarządcy
Jeżeli stragan czy pojazd chcemy umieścić w pasie drogowym, to musimy wystąpić do odpowiedniego zarządu dróg o wydanie zezwolenia na umieszczenie w pasie drogowym dro-gi publicznej obiektu handlowego.
Lokalizacja obiektów przy ulicy wymaga opłaty za zajęcie pasa drogowego. Stawki opłat w gminach są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta