Wykorzystanie zdjęcia w reklamie nie jest pracą
Wynagrodzenia za udostępnienie wizerunku małoletniego dziecka, które nie wykonywało żadnej pracy, nie jest przychodem z pracy ani z praw autorskich
Popularnym i opłacalnym sposobem zarobkowania dzieci jest reklama. Może ona przyjmować różne formy, co na gruncie prawa podatkowego wpływa na klasyfikację i sposób opodatkowania.
W jednej z interpretacji organ podatkowy uznał, że wynagrodzenie za samo korzystanie z wizerunku nie jest wynagrodzeniem za korzystanie z praw autorskich lub za rozporządzanie nimi. Prawo do wizerunku jest bowiem kategorią odrębną od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta