Ulotki bez daniny
Towar w rozumieniu ustawy o VAT musi mieć jakąś określoną wartość konsumpcyjną, aby możliwe było naliczenie podatku
Taka teza wynika z najnowszego orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawie opodatkowania VAT materiałów reklamowych przesyłanych do klientów firmy wydawniczej.
W styczniu 2009 r. organ podatkowy określił wydawnictwu kwotę nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy za maj 2005 r.
W decyzji wyjaśnił, że przekazywanie przez spółkę ulotek miało ścisły związek z działalnością gospodarczą, którą prowadziła. Ulotki te nie stanowiły prezentów o małej wartości ani próbek. Podatniczka odliczyła też VAT związany z ich nabyciem.
W ocenie organu podatkowego przekazanie przez wydawnictwo ulotek, których nabycie dokumentuje faktura, podlegało opodatkowaniu VAT. Za podstawę opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania ulotek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta