Ekspresy zmieniają rynek kawy
Polacy kupują coraz więcej ekspresów ciśnieniowych do kawy. W ciągu ostatniego roku ich sprzedaż urosła aż o ok. 30 proc. To ogromny przełom na rynku
Polskę, która według firmy badawczej Euromonitor International zajmuje szóste miejsce wśród krajów kupujących najwięcej kawy na świecie – trudno było do tej pory zaliczyć do grona koneserów tego napoju. Nadal ponad 90 proc. kawy wypijanej w naszym kraju to kawa rozpuszczalna lub mielona zalana wrzątkiem.
Jednak wart około 3 mld zł rynek kaw masowych sprzedawanych głównie w sieciach handlowych i sklepach osiedlowych zaczyna się nasycać. Producenci, z którymi rozmawiała „Rz", szacują, że w pierwszej połowie 2011 roku Polacy kupili w nich o ponad 4 proc. kawy mniej niż przed rokiem.
Coraz chętniej za to kupujemy ekspresy ciśnieniowe. Firma badawcza GfK Polonia policzyła, że od maja 2010 r. do maja 2011 roku ich sprzedaż była o niemal jedną trzecią wyższa niż przed rokiem. Obecnie średnia cena ekspresu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta