Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koncentrat pomidorowy może pojawić się w serialu telewizyjnym

09 sierpnia 2011 | Prawo i praktyka | Tomasz Koryzma

Nadawca powinien zapewnić, aby audycja nadmiernie nie eksponowała produktu lub bezpośrednio nie zachęcała do nabycia lub najmu produktów lub usług

Za nami ponad dwa miesiące obowiązywania zmian do ustawy o radiofonii i telewizji, czyli tzw. ustawy medialnej. Nowela obfituje w rozwiązania prawne dotyczące przekazów medialnych.

Jaka definicja

Przykładem są nowe zasady lokowania produktu i wynikające z nich obowiązki dla nadawców audycji radiowych i telewizyjnych, które określa odpowiednie rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z 30 czerwca tego roku (DzU nr 61, poz. 977).

Lokowanie produktu funkcjonuje w filmach i audycjach od dawna i do dnia wejścia w życie zmian do ustawy medialnej lokowanie produktu było traktowane jako tzw. reklama ukryta.

Dziś lokowanie produktu jest nazwaną formą przekazu handlowego i oznacza przekaz polegający na przedstawianiu lub nawiązywaniu do towarów, usługi lub ich znaku towarowego w taki sposób, że stanowią one element audycji, w zamian za opłatę lub wynagrodzenie, ale również gdy towary lub usługi są nieodpłatnie udostępniane.

Każdy, kto oglądał choćby jeden z ostatnich filmów o Jamesie Bondzie lub polski film „Kiler”, z łatwością wyobrazi sobie, na czym polega lokowanie produktów lub usług.

W ustawie wprowadzono generalny zakaz lokowania produktów, dopuszczając jedynie wyjątkowe korzystanie z tej formy przekazu handlowego w:

- filmach kinematograficznych,

- filmach lub serialach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9000

Spis treści
Zamów abonament