Sklepy nie mogą zniechęcać do oddawania towaru
Firmy handlujące w sieci powinny tak zmienić zasady działania, aby nie obciążać klientów kosztami wysyłki zamówionego towaru
O tym, że jeśli klient zwraca towar, to e-sklep musi oddać mu nie tylko kwotę, którą zapłacił, ale i koszty dostarczenia, „Rz" pisała od dawna. Potwierdzał to wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE z 15 kwietnia 2010 r. (sygn. C-511/08), zgodnie z którym unijna dyrektywa nie pozwala na obciążanie konsumenta kosztami wysłania do niego towaru, gdy odstąpił od umowy zawartej przez Internet.
Wydane ostatnio dwie precedensowe decyzje Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (nr RWR 11/2011, RWR 15/2011) odwołują się do tego orzeczenia. Zgodnie z nim przerzucanie na klienta kosztów wysyłki zniechęcałoby go do korzystania z prawa do zwrotu towaru. „Obciążenie konsumenta nie tylko kosztami odesłania towarów, lecz również ich wysyłki mogłoby zaburzyć zrównoważony...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta