Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o klientach

11 sierpnia 2011 | Prawo | Sławomir Wikariak

Trwa kontrola, która ma przesądzić, czy przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne mają prawo żądać podawania numerów PESEL i NIP

Czytelnicy „Rz" skarżą się, że Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie domaga się, by podawali dodatkowe dane na swój temat. Chodzi o PESEL i NIP. Sprawą zajął się już generalny inspektor ochrony danych osobowych. Kontrola wciąż trwa, tak więc nie wiadomo jeszcze, jakie będą jej wyniki.

W pismach do klientów spółka tłumaczy, że rozpoczęła modernizację elektronicznego systemu rozliczeń. „Dlatego też niezbędne jest podanie przez państwa numeru PESEL, będącego unikatowym dla każdej osoby fizycznej, oraz nr NIP. Podanie przedmiotowych danych umożliwi spółce szybkie wyszukiwanie spraw danego kontrahenta, co w konsekwencji usprawni i przyspieszy obsługę odbiorców usług" – napisano w nich....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9002

Spis treści
Zamów abonament