Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o klientach
Trwa kontrola, która ma przesądzić, czy przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne mają prawo żądać podawania numerów PESEL i NIP
Czytelnicy „Rz" skarżą się, że Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie domaga się, by podawali dodatkowe dane na swój temat. Chodzi o PESEL i NIP. Sprawą zajął się już generalny inspektor ochrony danych osobowych. Kontrola wciąż trwa, tak więc nie wiadomo jeszcze, jakie będą jej wyniki.
W pismach do klientów spółka tłumaczy, że rozpoczęła modernizację elektronicznego systemu rozliczeń. „Dlatego też niezbędne jest podanie przez państwa numeru PESEL, będącego unikatowym dla każdej osoby fizycznej, oraz nr NIP. Podanie przedmiotowych danych umożliwi spółce szybkie wyszukiwanie spraw danego kontrahenta, co w konsekwencji usprawni i przyspieszy obsługę odbiorców usług" – napisano w nich....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta