Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klauzula wyrażenia zgody przez klienta musi być jednoznaczna

20 września 2011 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

W myśl przepisów ustawy o ochronie danych aprobata osoby udostępniającej informacje o sobie musi jasno i precyzyjnie wynikać z jej oświadczenia. W szczególności nie może być ona dorozumiana

- Nasza firma w ramach rozszerzania działalności zamierza uruchomić portal internetowy. Będzie on oferował różną dostępność do usług w zależności od tego, czy korzystać z niego będzie zarejestrowany użytkownik, czy przypadkowy internauta. W celu rejestracji niezbędne jest pozyskanie podstawowych danych osobowych użytkowników, które chcemy także wykorzystywać w celach marketingowych.

Czy w związku z tym prawidłowo będzie brzmiała klauzula wyrażenia zgody na przetwarzanie danych o następującej treści:

„Wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie moich danych osobowych przez X sp. z o.o. w celu świadczenia usług, archiwizacji, a także w celach marketingowych dotyczących usług i produktów spółki X oraz podmiotów współpracujących w ramach powiązań kapitałowych (spółek powiązanych kapitałowo)” – pyta czytelnik.

Na początku warto się zastanowić, kiedy firma może legalnie przetwarzać dane osobowe. Jest to dopuszczalne tylko wtedy, gdy:

- osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9035

Spis treści
Zamów abonament