Można liczyć na naprawę, gorzej jest z wymianą
Gdy zachwalany przez sprzedawcę samochód ujawnia coraz więcej wad, nie ma co czekać. Trzeba je zgłosić i wnieść reklamację. Są na to dwa lata od zakupu
Ochronę zapewnia ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (DzU nr 141, poz. 1176 ze zm.). Skorzystać z niej można jednak tylko wówczas, gdy samochód został kupiony w komisie albo u dilera. Jeśli od osoby prywatnej – pozostaje dochodzenie roszczeń na drodze sądowej.
Ochrona nie przysługuje w nieskończoność. Obowiązują terminy, których należy bezwzględnie przestrzegać. Przede wszystkim o wadzie należy powiadomić w ciągu dwóch miesięcy od jej wykrycia (koniecznie na piśmie). W przeciwnym razie traci się uprawnienia. Poza tym na niezgodność towaru z umową wolno powoływać się jedynie w ciągu dwóch lat od zawarcia transakcji. I to nie zawsze, bo gdy przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana (np. auto), strony mogą ten termin skrócić (informacja o porozumieniu w tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta